Το θέμα της έλλειψης διαφάνειας σχετικά με τις οικονομικές εκκρεμότητες του νέου ενιαίου φορέα με την επωνυμία «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ, ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ Α.Ε. - CreativeGreece» (ΕΚΚΟΜΕΔ) φέρνει με Ερώτηση προς την Υπουργό Πολιτισμού κα Λίνα Μενδώνη, η Βουλευτής Λακωνίας& Κοινοβουλευτική Υπεύθυνη του Τομέα Πολιτισμού του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, κα Νάγια Γρηγοράκου.
Στην Ερώτηση αναφέρεται ότι η ανησυχία και το αρνητικό κλίμα στην κινηματογραφική κοινότητα της χώρας παραμένει, παρά την καθησυχαστική ανακοίνωση του ΕΚΚΟΜΕΔ στις αρχές Οκτωβρίου, αλλά και την χτεσινή παρουσίαση του νέου φορέα στην Αγορά του 65ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης,από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του φορέα, κ. Λεωνίδα Χριστόπουλο.
Η Νάγια Γρηγοράκου σημειώνει ότι μέχρι
σήμερα κανείς δεν γνωρίζει ποια είναι ακριβώς τα χρέη που έχει κληρονομήσει ο
νέος φορέας ΕΚΚΟΜΕΔ από το παλιό ΕΚΟΜΕ, ενώ οι πληρωμές των ήδη υπογεγραμμένων
συμβολαίων παρουσιάζουν σημαντικές αρρυθμίες και καθυστερήσεις.Η απαράδεκτη
έλλειψη διαφάνειας σχετικά με τις οικονομικές εκκρεμότητες του νέου φορέα συντηρούν
κλίμα αβεβαιότητας και ανασφάλειας στον οπτικοακουστικό κλάδο της χώρας, ενώ γίνεται λόγος για δυσθεώρητα ποσά που ξεπερνούν τα
200εκ. Ευρώ.
Την ίδια στιγμή η επαναλειτουργία της
πλατφόρμας του cashrebate που σύμφωνα με τον Ν .5105/2024 θα έπρεπε να
λειτουργεί ήδη από τον Οκτώβριο τοποθετείται το τελευταίο δεκαήμερο του
Ιανουαρίου, εφόσον υπάρξει η κατάλληλη «πολιτική και διοικητική “συναστρία”» με
ό,τι συνεπάγεται αυτό για την αξιοπιστία του προγράμματος!
Παράλληλα, η καθυστέρηση μηνών στις
εγκρίσεις και προεγκρίσεις προτάσεων στο πλαίσιο των επιλεκτικών προγραμμάτων
του ΕΚΚΟΜΕΔ για το ελληνικό σινεμά τροφοδοτεί εκ νέου την ανασφάλεια στην
κινηματογραφική κοινότητα της χώρας, που αγνοεί το ποσό που τελικά θα διατεθεί
μέσω των επιλεκτικών προγραμμάτων για την ενίσχυση του Ελληνικού Κινηματογράφου
το 2025.
Επιπλέον, ο νέος φορέας δεν έχει εσωτερικό κανονισμό, ούτε οργανόγραμμα, καθώς καταργήθηκαν όλα τα άρθρα του Ν.3905 που αφορούσαν τη δομή και τη λειτουργία του ΕΚΚ και επομένως ο Διευθύνων Σύμβουλος είναι αυτός που παίρνει και υπογράφει τις τελικές αποφάσεις. Η Βουλευτής επισημαίνει ότι το γεγονός ότι το Δ.Σ. του νέου φορέα με θητεία ενός έτους αποτελείται μόνο από νομικούς, οικονομολόγους και έναν μηχανικό, δηλαδή από ανθρώπους που δεν έχουν καμία σχέση με τον κινηματογράφο και τον πολιτισμό γενικότερα, είναι μια ιδιαίτερα αρνητική εξέλιξη, όταν μάλιστα ο ιδρυτικός νόμος του ΕΚΚΟΜΕΔ δίνει ξεκάθαρα τη δυνατότητα συμμετοχής στο Δ.Σ. του φορέα σε ανθρώπους που προέρχονται από την κινηματογραφική κοινότητα.
Είναι σαφές ότι τόσο το cashrebate,που αποτελεί ένα εξειδικευμένο εργαλείο ενίσχυσης για τη διαρκή και αποτελεσματική υποστήριξη της οπτικοακουστικής παραγωγής, όσο και τα επιλεκτικά προγράμματα δεν θα πρέπει να αντιμετωπίζονται ευκαιριακά, ενώ η διασφάλιση σε βάθος χρόνου σταθερής και απρόσκοπτης διαθεσιμότητας των σχετικών πόρων για τους δικαιούχους αποτελεί προϋπόθεση αφενός για την επιτυχή προσέλκυση διεθνών επενδύσεων στον κλάδο της παραγωγής οπτικοακουστικών έργων στην Ελλάδα, αφετέρου για την ανάπτυξη της εθνικής κινηματογραφίας.
Σε αυτό το πλαίσιο η Κοινοβουλευτική Υπεύθυνη του Τομέα Πολιτισμού του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής ρωτά την αρμόδια Υπουργό:
Ø Πόσες είναι οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του ΕΚΟΜΕΔ από τις
υπαγωγές επενδυτικών σχεδίων προηγούμενων ετών;
Ø Πόσο είναι το ύψος των υπαχθέντων επενδυτικών σχεδίων των
οποίων εκκρεμεί η ολοκλήρωση και άρα η πληρωμή;
Ø Πόσα επενδυτικά σχέδια έχουν υποβληθεί μέχρι αυτή τη στιγμή
για υπαγωγή και τι οικονομική υποχρέωση θα δημιουργήσουν στον νέο φορέα;
Ø Ποιο θα είναι τελικά το ποσό που θα διατεθεί μέσω των
επιλεκτικών προγραμμάτων για την ενίσχυση του Ελληνικού Κινηματογράφου το 2025;
Ø Για ποιους λόγους δεν επαναλειτούργησε η πλατφόρμα για το
cashrebate από τον Οκτώβριο όπως προβλέπεται στον σχετικό νόμο και πως
εξασφαλίζεται ότι πράγματι θα λειτουργήσει κανονικά από το τελευταίο δεκαήμερο
του Ιανουαρίου του 2025, ώστε να μην πληγεί ανεπανόρθωτα η αξιοπιστία του
προγράμματος;
Ø Για ποιους λόγους έχουν επιλεγεί για το Δ.Σ. του νέου φορέα
μόνο άνθρωποι με καθαρά τεχνοκρατικό προφίλ που δεν έχουν καμία σχέση με τον
κινηματογράφο και τον πολιτισμό γενικότερα;
Ø Πότε προβλέπεται ο νέος οργανισμός να αποκτήσει εσωτερικό
κανονισμό και οργανόγραμμα προκειμένου να λειτουργεί εύρυθμα και
αποτελεσματικά;
Ø Πώς θα εξασφαλιστεί ότι οι αρρυθμίες που παρατηρούνται σήμερα
με καθυστερήσεις τόσο στα επιλεκτικά όσο και στα αυτόματα προγράμματα δεν θα
πλήξουν ανεπανόρθωτα τον οπτικοακουστικό τομέα της χώρας που τα τελευταία
χρόνια έχει βρει τον βηματισμό του;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου