Για «καθόλα
νόμιμη διαδικασία» σχετικά με τις απευθείας αναθέσεις του Δήμου Σπάρτης και
«λασποπόλεμο» που έχουν εξαπολύσει οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης, κάνει λόγο
σε δελτίο τύπου με τίτλο «Η ΗΣΥΧΙΑ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΤΟΥ ΚΑΙΣΑΡΑ»
που εξέδωσε ο δήμαρχος Μιχάλης Βακαλόπουλος.
«Όποια ή όποιος έχει την παραμικρή αμφιβολία, τον προκαλούμε να προσφύγει άμεσα στις αρμόδιες ελεγκτικές και δικαστικές Αρχές», αναφέρει ο κ Βακαλόπουλος.
ΤΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ:
Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της πόλης μας, της 07ης-02-2025, ήρθε ως θέμα της σχετικής ημερήσιας διάταξης, με πρωτοβουλία της πλειοψηφίας των παρατάξεων της αντιπολίτευσης, αλλά όχι όλων, αυτό των απευθείας αναθέσεων του Δήμου Σπάρτης για το έτος 2024.
Με άλλα λόγια, το θέμα που απασχόλησε το Δημοτικό Συμβούλιο και μάλιστα επί τετράωρο, τουλάχιστον, είναι μία καθόλα νόμιμη διαδικασία, που προβλέπεται ρητώς από το Νομοθέτη στα άρθρα 118, 118Α και 328 του Ν. 4412/2016, δε στερείται δημοσιότητας-αφενός μεν η σχετική πρόσκληση του αναθέτοντος φορέα προς τον οικονομικό φορέα που υποβάλλει προσφορά δημοσιεύεται στο ΚΗΜΔΗΣ (Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων), αφετέρου δε η ίδια η απόφαση της ανάθεσης δημοσιεύεται στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ, μπορεί, λοιπόν, ο καθένας, ανά πάσα στιγμή, να πληροφορηθεί για αυτές-εφαρμόζεται κατά κόρον από όλους τους Δήμους και τις Περιφέρειες/Περιφερειακές Ενότητες της Χώρας. Έχει δε αποτελέσει απαραίτητο εργαλείο όλων των προηγουμένων δημοτικών αρχών της πόλης μας, που ανενδοίαστα, ΤΟΤΕ, του έκαναν χρήση, πλην, όμως, τώρα στέκονται τουλάχιστον κριτικά απέναντί του.
Μια στοιχειώδης έρευνα, οποιουδήποτε, στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ επιβεβαιώνει απολύτως τα ανωτέρω.
Η συζήτηση του θέματος στην εν λόγω συνεδρίαση υπήρξε διεξοδικότατη, μπορεί δε κανείς να την παρακολουθήσει,ολόκληρη, στον εξής σύνδεσμο: https://www.youtube.com/watch?v=KxCwCJriENs.
Εξάλλου, σε αυτή πήρε μέρος, διαδικτυακά, προσκαλεσμένος από την πλειοψηφία, και ο εσωτερικός ελεγκτής του Δήμου Σπάρτης, ο ορκωτός λογιστής κ. Νικόλαος Κουτουβίνης, ο οποίος συνεργάζεται με το Δήμο Σπάρτης από τον Ιανουάριο του 2023 και ο οποίος, ως κατεξοχήν αρμόδιος, ανέλυσε διεξοδικά το νομοθετικό πλαίσιο που βασίζεται η συγκεκριμένη διαδικασία, παρέθεσε στατιστικά και συγκριτικά στοιχεία και απάντησε εμπεριστατωμένα στα ερωτήματα των δημοτικών συμβούλων, επιβεβαιώνοντας, συμπερασματικά, την απόλυτη νομιμότητα, ορθότητα και διαφάνεια των έως τώρα ενεργειών της Δημοτικής Αρχής.
Η παρουσία του ειδικού, η πολύωρη διαδικασία και ο πλουραλισμός των απόψεων που τελικώς ακούστηκαν, συνέθεσαν έναν διάλογο από τον οποίο οι δημότες μπορούν αβίαστα να βγάλουν τα δικά τους συμπεράσματα.
Παρόλα αυτά, κάποιες από τις αντιπολιτευόμενες παρατάξεις (ΣΠΑΡΤΗ ΝΕΑ ΠΟΡΕΙΑ & ΣΠΑΡΤΗ ΜΠΡΟΣΤΑ), πιστές στις δικές τους αρχές– λαϊκισμό, πατερναλισμό, αρνητικότητα κ.ά.- επανήλθαν στο θέμα με σχετικά δελτία τύπου, που αποτελούν, πρωτίστως, μνημεία διαστρέβλωσης της πραγματικότητας.
Ειδικότερα, η παράταξη της κ. Αδαμαντίας Τζανετέα, ακολουθώντας τη γνωστή, πλέον, τακτική της, έρχεται εκ των υστέρων και επιλέγει 10 από τις εν συνόλω 186 συμβάσεις απευθείας αναθέσεων του Δήμου Σπάρτης για το έτος 2024, επί των οποίων 10 συμβάσεων θέτει δήθεν ερωτήματα, σαν να μην έλαβε τις σχετικές απαντήσεις από την πλειοψηφία κατά τη διάρκεια της σχετικής συνεδρίασης! Μάλιστα, πολλά από αυτά τα ερωτήματα είχαν ήδη τεθεί από τη μείζονα αντιπολίτευση μεμονωμένα, σε άλλες, προηγούμενες, συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου και είχαν και πάλι απαντηθεί.
Με αυτά τα ΔΗΘΕΝ ερωτήματα η κ. Τζανετέα και η παράταξή της, που πλέον εγκαλούν την πλειοψηφία για ανηθικότητα, ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΡΑΝΟΜΟ ΤΩΝ ΕΝ ΛΟΓΩ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ, αλλά για τη μη προτίμηση σε αυτές των ντόπιων, ως αντισυμβαλλομένων, έναντι των μη ντόπιων, επιχειρούν να απευθυνθούν στο συναίσθημα του σπαρτιατικού λαού.
Βεβαίως, η πραγματικότητα είναι ότι η παρούσα Δημοτική Αρχή το έτος 2024 σύνηψε 186 συμβάσεις απευθείας ανάθεσης, εκ των οποίων 12 υπήρξαν άγονες, 98 έγιναν με προμηθευτές που σχετίζονταν με το Δήμο Σπάρτης -συνολική αξία συμβάσεων 1.200.000 ευρώ, περίπου- και 76 έγιναν με προμηθευτές εκτός του Δήμου Σπάρτης -συνολική αξία συμβάσεων 725.000 ευρώ, περίπου- εκτελώντας το 3,7% επί του προϋπολογισμού του 2024, αντί για το 7,5% που είναι ο μέσος όρος των 332 Δήμων.
Όλες οι ανωτέρω συμβάσεις πληρούσαν τις προϋποθέσεις του Νόμου, για κάθε μία από αυτές προηγήθηκε σχετική έρευνα αγοράς, για όλες προηγήθηκαν και ακολούθησαν οι απαραίτητες διατυπώσεις δημοσιότητας.
Ωστόσο, η εντοπιότητα του προμηθευτή ΔΕΝ συνιστά νόμιμο κριτήριο σύναψης σύμβασης ανάθεσης με αυτόν, ενώ κατά τους σχετικούς ελεγκτικούς μηχανισμούς (π.χ. Ελεγκτικό Συνέδριο) η ύπαρξή της, ως δικαιολογία, είναι σημάδι μη διενέργειας σχετικής έρευνας αγοράς από την αναθέτουσα αρχή, αλλά ανάθεσης σε ημετέρους, άρα, εν ολίγοις, ένδειξη συναλλαγής.
Έτσι, δυστυχώς για την παρούσα Δημοτική Αρχή, δεν ήταν δυνατό όλες οι ανωτέρω συμβάσεις να έχουν αντισυμβαλλόμενο κάποιον από την τοπική αγορά, καθώς σε πολλές περιπτώσεις δεν εμφανίστηκαν ντόπιοι, σε άλλες δεν είχαν τις τυπικές προϋποθέσεις (π.χ. δεν είχαν πάροχο) , ενώ σε άλλες οι προσφορές τους δεν ήταν συμφέρουσες για το Δήμο Σπάρτης, άρα για τους δημότες.
Τούτο δεν είναι ούτε η πρώτη, ούτε η τελευταία φορά που συμβαίνει και το σίγουρο είναι ότι δεν συμβαίνει μόνο στο Δήμο Σπάρτης.
Για παράδειγμα και εντελώς ενδεικτικά, η
κ. Αδαμαντία Τζανετέα, όταν το 2016 ήταν αντιπεριφερειάρχης Λακωνίας, με την με
αρ. πρωτ. οικ. 80387/11182/31-03-2016 απόφασή της (ΑΔΑ: 7Ι1Δ7Λ1-0ΟΨ)
έκανε απευθείας ανάθεση για την προμήθεια γραφικής ύλης, αξίας 10.801,61 ευρώ,
συμπ. ΦΠΑ, για τις ανάγκες των υπηρεσιών
της Π.Ε. Λακωνίας, σε μία μονοπρόσωπη ΙΚΕ στην Κόρινθο, καθότι
υπήρξε διαφορά της προσφοράς της τελευταίας, σε σχέση με τις πέντε σπαρτιάτικες
επιχειρήσεις που υπέβαλλαν προσφορές (αρ. αποφ. Οικονομικής Επιτροπής 339/2016
ΑΔΑ: Ω9ΟΡ7Λ1-ΗΝ6).
Προφανώς, η κ. Τζανετέα δεν μπορούσε να κάνει αλλιώς. Και
δεν θα ήταν η μόνη φορά.
Γιατί, όμως, τώρα, αυτή εγκαλεί την πλειοψηφία διότι δεν παρανομεί,
επιλέγοντας το ντόπιο έναντι του συμφερότερου, ενώ ούτε η ίδια το
έκανε όταν βρέθηκε σε θέση ευθύνης και είχε να σταθμίσει ανάμεσα στα δύο;
Διότι, όπως
είπε ο μεγάλος κωμικός Γκράουτσο Μάρξ: «αυτές είναι οι αρχές μου, αλλά εντάξει,
αν δε σας αρέσουν έχω και άλλες»!
Πάντως, και το δελτίο τύπου της παράταξης της
κ. Κανελλοπούλου δεν υστερεί στο λασποπόλεμο.
Τι σε αναθέσεις σε υμετέρους και μάλιστα υποψηφίους δημοτικούς συμβούλους της πλειοψηφίας αναφέρεται!
Τι σε υπόγειες σχέσεις της Δημοτικής Αρχής με τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, δια των απευθείας αναθέσεων!
Τι στον Βουλγαράκη και στον πρώην πρωθυπουργό Κώστα Καραμανλή!
Ωστόσο, ιδιαίτερης μνείας χρήζει η ¨ανακάλυψη¨ της κ. Κανελλοπούλου για τη ΔΗΘΕΝ συμμετοχή του νυν Γενικού Γραμματέα του Δήμου Σπάρτης, κ. Ευστάθιου Ρεστέμη, στην εταιρεία Δ.Ε.Π.ΑΝ. -ΔΙΚΤΥΟ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΟΛΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ-, ως μέλους του ΔΣ και της ΓΣ αυτού, ως εκπροσώπου του Δήμου Ασπροπύργου, του οποίου υπήρξε Γενικός Γραμματέας έως τις τελευταίες αυτοδιοικητικές εκλογές του Οκτωβρίου του 2023, γεγονός που, κατά την κ. Κανελλοπούλου, αποτελεί την …. εξήγηση για την πρόσφατη απόφαση συμμετοχής του Δήμου Σπάρτης στο εν λόγω Δίκτυο και τη συνεργασία του με αυτό!
Με μία απλή αναζήτηση των δημοσίων στοιχείων της ως άνω εταιρείας στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.ΜΗ.), διαπιστώνει ο καθένας, αβίαστα, ότι στο ΔΣ της εταιρείας Δ.Ε.Π.ΑΝ., ΟΥΤΕ το 2023, ΟΥΤΕ προγενέστερα ή μεταγενέστερα, συμμετείχε είτε ο κ. Ρεστέμης, είτε, βεβαίως, ο τότε Δήμαρχος Ασπροπύργου.
Εξάλλου, με μία επίσης απλή ανάγνωση του εγγράφου που επικαλείται η κ.
Κανελλοπούλου ως δήθεν απόδειξη των λεγομένων της, είναι σαφές ότι με αυτό
εξουσιοδοτείται απλώς ο τότε Γενικός Γραμματέας του Δήμου Ασπροπύργου από το
Δήμαρχό του να παραστεί αντ’ αυτού σε μία συγκεκριμένη Γενική Συνέλευση της
εταιρείας Δ.Ε.Π.ΑΝ., της οποίας, προφανώς, ο Δήμος Ασπροπύργου, όπως και πολλοί
άλλοι Δήμοι της Χώρας, είναι μέλος, και να ενεργήσει τα δέοντα στο πλαίσιο της
ανωτέρω εντολής.
Πέραν τούτων ουδέν.
Συνδημότισσες & Συνδημότες,
Αυτή η Δημοτική Αρχή δεν δέχεται καμία μομφή και δεν αφήνει να αιωρείται καμία υποψία, όσον αφορά το νόμιμο και το ηθικό των ενεργειών της.
ΟΠΟΙΑ ή
ΟΠΟΙΟΣ έχει την παραμικρή αμφιβολία, τον προκαλούμε να προσφύγει ΑΜΕΣΑ
στις αρμόδιες ελεγκτικές και δικαστικές Αρχές.
ΕΜΕΙΣ, αφήνοντας οριστικά πίσω το μίζερο παρελθόν και τις παλαιοκομματικές τακτικές και νοοτροπίες, θα συνεχίσουμε να πορευόμαστε με μοναδικό γνώμονα την πρόοδο και την ευημερία των συνδημοτών μας και του Δήμου, αξιοποιώντας κάθε δυνατό εργαλείο που μας παρέχει ο Νόμος, πάντα με απόλυτη ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ και ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ.
Και ας αφήσουμε, επιτέλους, τη γυναίκα του Καίσαρα στην ησυχία της.
ΤΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΝΤΙΑΣ ΤΖΑΝΕΤΕΑ
«Για άλλη μια φορά ο Δήμαρχος και η πλειοψηφούσα παράταξη επέλεξε το δρόμο της επίθεσης ως άμυνα, έχοντας ξεχάσει το θεσμικό τους ρόλο», αναφέρει σε δελτίο τύπου η παράταξη «Σπάρτη Νέα Πορεία»:
Κι
αφού στη διάρκεια καμίας δημόσιας συνεδρίασης δεν παίρνουμε απαντήσεις, παρά δεχόμαστε μόνο
επιθέσεις, σας ρωτάμε κε Δήμαρχε:
· Γιατί αναθέσατε την προμήθεια
κινητών τηλεφώνων στην Αθήνα για των 32.000 ευρώ περίπου;
·
Γιατί αναθέσατε την σύνταξη
του Επιχειρησιακού Προγράμματος του Δήμου στην Αθήνα για 30.000
ευρώ;
·
Γιατί αναθέσατε την προμήθεια
ζωοτροφών στην Τρίπολη για 50.000 ευρώ περίπου;
·
Γιατί αναθέσατε τις εργασίες καθαρισμού κοιμητηρίων
στην Εύβοια για 16.000 ευρώ περίπου;
·
Γιατί αναθέσατε την προμήθεια
φαρμακευτικού και κτηνιατρικού υλικού στην Αθήνα, στο Χαλάνδρι για 19.000
ευρώ περίπου;
·
Γιατί αναθέσατε την προμήθεια
σημαιών στη Θεσσαλονίκη για 4.000 ευρώ περίπου;
·
Γιατί αναθέσατετον Χριστουγεννιάτικο
στολισμόγια 90.000 ευρώ περίπου;
·
Γιατί αναθέσατε τη μίσθωση
φωτοτυπικών για τα σχολεία μας στην Τρίπολη για 11.000
περίπου;
·
Γιατί αναθέσατε τις εργασίες
διαχείρισης πρασίνου στην Αθήνα για 36.000 ευρώ περίπου;
·
Γιατί αναθέσατε κτηνιατρικές
υπηρεσίες στην Τρίπολη για 74.000 ευρώ;
·
Γιατί αναθέσατε την προμήθεια
ηλεκτρολογικού υλικού και λαμπτήρων στην Καλαμάτα για 35.000
ευρώ περίπου; ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ
·
Γιατί ενώ είστε μέλος του Φαρμακευτικού
Συλλόγου Λακωνίας,αναθέσατε την προμήθεια φαρμακευτικού
υλικού για το Παράρτημα Ρομά σε φαρμακείο του Πειραιά για 4.000
ευρώ περίπου;
ΓΙΑΤΙ ΑΠΟ ΤΑ 2.000.000 περίπου ευρώ ΤΩΝ ΑΝΑΘΕΣΕΩΝ, ΤΟ 1.000.000 ΕΧΕΙ ΔΟΘΕΙ ΕΚΤΟΣ ΣΠΑΡΤΗΣ;
Αλλά
και σε ότι αφορά στη διαχείριση των εξόδων δημοσίων σχέσεων του γραφείου σας,
σας ρωτάμε κε Δήμαρχε
·
Γιατί ένας καφές στον Ασπρόπυργο
πρέπει να πληρώνεται από το ταμείο του Δήμου;
· Τα έξοδα παράστασης που λαμβάνετε δεν είναι αρκετά για να καλύψουν μια ευτελή δαπάνη των 20 ευρώ;
Ø Για τις αναθέσεις που υποβιβάζουν τους επαγγελματίες της πόλης και πλήττουν την εμπορική τους αξιοπιστία, τι έχει να πειο ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΠΑΡΤΗΣ;
Ø Για τις αναθέσεις που θίγουν το κύρος και την αξιοπιστία τους τι έχουν να πουν ο ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΛΑΚΩΝΙΑΣ και οι ΚΤΗΝΙΑΤΡΟΙ του Δήμου μας, που έχουν κατά καιρούς εξυπηρετήσει τις δημοτικές δομές;
Και για να μην ξεχνιόμαστε!
Η Αντιπολίτευση μέσα από τον θεσμικό της ρόλο ρωτά και ελέγχει.
Η Δημοτική Αρχή, αρέσει - δεν αρέσει, έχει καθήκον να απαντά τεκμηριωμένα στο Σπαρτιατικό λαό.
ΤΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ - ΤΣΙΡΩΝΗ
Με δελτίο τύπου η δημοτική παράταξη ΣΠΑΡΤΗ ΜΠΡΟΣΤΑ αναφέρεται σε όσα συζητήθηκαν με πρωτοβουλία της Αντιπολίτευσης στο Δημοτικό Συμβούλιο Σπάρτης στις 7 Φεβρουαρίου 2025 σχετικά με τις απευθείας αναθέσεις κυρίως προμηθειών και παροχής υπηρεσιών, που πραγματοποιεί ο Δήμαρχος Σπάρτης κ Μιχάλης Βακαλόπουλος. Συγκεκριμένα αναφέρει:
«Στιγμές
του 2008 μας θύμισε το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Σπάρτης στις 7 Φεβρουαρίου
2025.
Για
να γίνουμε σαφείς σχετικά με το 2008, θα πρέπει να θυμίσουμε την διένεξη μεταξύ
του τότε Πρωθυπουργού κ Κώστα Καραμανλή και του τότε Υπουργού Εμπορικής
Ναυτιλίας κ Γιώργου Βουλγαράκη περί νόμιμου και περί ηθικού.
Αφορμή
γι’ αυτή την διένεξη που στοίχισε τον υπουργικό θώκο στον κ Βουλγαράκη,
ήταν η συνέντευξή του στην δημοσιογράφο Μαρία Χούκλη στη ΝΕΤ, η οποία ρωτώντας
τον σχετικά με τις offshore εταιρίες στις οποίες εφέρετο να εμπλέκεται,
του έθεσε το ερώτημα:«Ναι, μπορεί η συμπεριφορά σας να είναι νόμιμη. Ηθική
όμως είναι;». Ο κ. Βουλγαράκης εξανέστη και προσπάθησε να ισχυριστεί ότι
το νόμιμο δεν μπορεί να είναι ανήθικο. Για τις απόψεις του αυτές,
βέβαια,αναγκάστηκε αργότερα να ζητήσει συγγνώμη!
«Ό,τι
είναι νόμιμο είναι και ηθικό», λοιπόν, για αυτούς που κινούνται στο όριο της
νομιμότητας, έχοντας υπερβεί τον ηθικό φραγμό!
Αυτό
ισχυρίσθηκε η δημοτική αρχή Βακαλόπουλου στο Δημοτικό Συμβούλιο Σπάρτης της 7ης
Φεβρουαρίου αφού θεώρησε «λάσπη στον ανεμιστήρα» τις αναφορές ότι:
·
Ανάθεσε σε κάποια Μέσα ενημέρωσης την
πραγματοποίηση πολιτιστικών εκδηλώσεων της τάξης μέχρι και
των 30.000,00 ευρώ, δραστηριότητες που θα μπορούσε να πραγματοποιήσει ο
Δήμος Σπάρτης μέσω της δικής του δημοτικής ΑΜΚΕ, Δίκτυο Δήμων Σπάρτης- Ευρώτα,
που έχει ακριβώς αυτό τον καταστατικό σκοπό.
Επισημάνθηκε δε ότι, αν ο Δήμαρχος επιθυμεί να χρηματοδοτήσει τα Μέσα Ενημέρωσης , μπορεί να το κάνει ευθέως και με διαφάνεια, ώστε να είναι και νόμιμη η χρηματοδότηση και ηθική και πολιτικά ορθή και ελέγξιμη, και προπάντων με την διαφάνειά της να μην τους στερήσει την ελευθερία του κριτικού και αντικειμενικού λόγου, την αξιοπιστία τους και την συμβολή τους στην εξέλιξη του τόπου μας.
·
Έκανε απευθείας αναθέσεις των 30.000,00 ευρώ , των 20.000,00 ευρώ και πολλές άλλες
σε πρόσωπα που ήταν στο ψηφοδέλτιο του! Αντί
ο Δήμαρχος να επιχειρήσει με τον αμφίβολο αυτό τρόπο να αντιμετωπίσει τις
όποιες προεκλογικές υποχρεώσεις που αισθανόταν ότι έχει, θα μπορούσε να
αμβλύνει τις εντυπώσεις με το να προσκαλέσει περισσότερους επαγγελματίες του
ιδίου αντικειμένου να δώσουν προσφορές, δίνοντας έτσι ευκαιρία σε περισσότερους
επαγγελματίες της πόλης μας και προστατεύοντας τους υποψηφίους του από την
έκθεση σε δημόσια κριτική.
Γιατί «η γυναίκα του Καίσαρα πρέπει και να φαίνεται ότι είναι έντιμη!»
·
Για παράδειγμα πολλές φορές ρωτήσαμε γιατί
ανέθεσε 30.000,00 ευρώ σε χαρτικά και
μολύβια σε ένα βιβλιοπωλείο της πόλης, το οποίο και μόνον κάλεσε
αποκλειστικά να δώσει προσφορά,αγνοώντας όλους τους υπόλοιπους ανάλογους
επαγγελματίες . Περιττό να πούμε ότι δεν λάβαμε ποτέ απάντηση σε αυτό το
ερώτημά μας.
Και σε αυτή την
περίπτωση, η διαδικασία που ακολούθησε η δημοτική αρχή
Βακαλόπουλου ήταν μεν νόμιμη, αλλά κατά την γνώμη μας καθόλου ηθική και πολιτικά ορθή!
· Με τον πρώτο μήνα λειτουργίας της δημοτικής αρχής Βακαλόπουλου βρεθήκαμε έκπληκτοι μπροστά στην πίεση να εγγραφούμε στο ΔΕΠΑΝ, μια εταιρία που έχει δημιουργηθεί από πρώην και νυν αυτοδιοικητικούς και στην οποία έχουν εγγραφεί ως μέλη διάφοροι δήμοι της χώρας. Φυσικά και η εγγραφή έγινε αφού αυτό επιθυμούσε η πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου και ήταν καθόλα νόμιμη.
·
Αφού ο Δήμος μας γράφτηκε μέλος στο
ΔΕΠΑΝ, αμέσως μετά έκανε απευθείας ανάθεσηστο ΔΕΠΑΝ μέσω προγραμματικής
σύμβασης μία προμελέτη της τάξης των περίπου 85.000,00 ευρώ για την αλλαγή της
μελέτης του Β & Ν τμήματος της Παλαιολόγου. Όλα αυτά καλά. Όλα αυτά
νόμιμα. Όμως,στην συζήτηση της 7ης Φεβρουαρίου, με έγγραφα από
την ΔΙΑΥΓΕΙΑ δείξαμε στο Δημοτικό συμβούλιο ότι ο προσληφθείς Γενικός
Γραμματέας του Δήμου κ Ρεστέμης, ήταν μέλος του ΔΣ και της ΓΣ του ΔΕΠΑΝ από τον
Φεβρουάριο του 2023 , ως εκπρόσωπος του Δήμου Ασπροπύργου , όπου ήταν
Γενικός Γραμματέας του Δήμου μέχρι τις αυτοδιοικητικές εκλογές του 2023.
Έτσι
, λοιπόν, είδαμε μία αλληλουχία γεγονότων που μας δημιούργησαν σαφείς
αμφιβολίες ως προς την διαφάνεια των χειρισμών της δημοτικής αρχής.
Συγκεκριμένα τα γεγονότα ήταν:
- Ρεστέμης:
Γενικός Γραμματέας
Δήμου Ασπροπύργου (Φεβρουάριος 2023έως τις
εκλογές της αυτοδιοίκησης )
- Ρεστέμης
εκπρόσωπος του Δήμου Ασπροπύργου στο ΔΣ και στην Γενική Συνέλευση του ΔΕΠΑΝ
(Φεβρουάριος 2023έως τις εκλογές της αυτοδιοίκησης- Οκτώβριος 2023 )με δικαίωμα
λόγου και ψήφου και με εν λευκώ δικαίωμα υπογραφής όλων των σχετικών εγγράφων
που προκύπτουν από την εκεί συμμετοχή του.
- Ρεστέμης:
Γενικός Γραμματέας του Δήμου Σπάρτης
Νοέμβριος 2023 ( μετά τις εκλογές της αυτοδιοίκησης)
-
Δήμος Σπάρτης , μέλος του ΔΕΠΑΝ
(Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2024)χωρίς να διερευνήσει άλλη περίπτωση
ανάλογου φορέα και χωρίς να εξηγήσει ποτέ στο Δημοτικό συμβούλιο γιατί επέλεξε
το ΔΕΠΑΝ, όπως επανειλημμένα του ζητήθηκε από την αντιπολίτευση
- Δήμος
Σπάρτης, (Μάρτιος 2024) ανάθεση μέσω προγραμματικής
σύμβασης (εμμέσως απευθείας ανάθεση) στο
ΔΕΠΑΝ προμελέτης αναθεώρησης της μελέτης του Β & Ν τμήματος της Κ
Παλαιολόγου ύψους περίπου 85.000,00 ευρώ.
Ποιες σκέψεις μπορεί να κάνει ο απλός πολίτης
, όταν διαπιστώνει διαδικασίες που , ναι μεν καλύπτονται από τον μανδύα της
νομιμότητας , αλλά απέχουν από τους κανόνες της διαφάνειας και της πολιτικής
ορθότητας;
Ελπίζουμε ο κ Βακαλόπουλος να νουθετήσει
όσους το Σάββατο, 8/2/2025, με ανυπόγραφα δημοσιεύματα, τα οποία δεν μας
θυμίζουν ούτε το ήθος , ούτε το σύνηθες ύφος των μέσων ενημέρωσης που τα
φιλοξενούν, επιχείρησαν να υποβαθμίσουν την ενιαία στάση και την κριτική
της Αντιπολίτευσης και την επιλογή της να συνεργαστεί για να φέρει το θέμα
των απευθείας αναθέσεων στο Δημοτικό Συμβούλιο, μεταφέροντας με αυτό τον τρόπο
την δημόσια κατακραυγή, της οποίας η Αντιπολίτευση είναι αποδέκτης.
Ο περίφημος νόμος Βορίδη για την
Αυτοδιοίκηση,
όπως έχουμε ξαναγράψει, προσπάθησε να φιμώσει την Αντιπολίτευση,
επιτρέποντας στο Δημοτικό Συμβούλιο και κατ’ επέκταση στηνΔημοτική αρχή να
λειτουργήσει με ένα μοντέλο αυταρχικής και αλαζονικής πλειοψηφίας! Δεν το
πέτυχε, όμως, ούτε θα το πετύχει, όσο στο Δημοτικό συμβούλιο υπάρχουν
έμπειροι δημότες και αυτοδιοικητικοί που νοιάζονται για την πόλη τους.
Άλλωστε, κανείς δεν πρέπει να ξεχνάει ότι η Αντιπολίτευση στον Δήμο Σπάρτης εκφράζει το 69% των ψηφοφόρων του Δήμου και αποτελεί την πραγματική πλειοψηφία
Η Αντιπολίτευση οφείλει , όταν το δημόσιο
συμφέρον και το συμφέρον των δημοτών μας το απαιτεί, να ξεπερνά τις όποιες
διαφορές της και να συνεργάζεται για να βάζει τους αναγκαίους φραγμούς και να
υποδεικνύει καλύτερες πρακτικές. Αυτός , άλλωστε , είναι ο ρόλος της! Αν δεν
το πράξει , τότε θα μετατραπεί σε μια αντιπολίτευση καρικατούρα, ανίκανη να
βοηθήσει τους δημότες και την δημοτική αρχή να γίνει καλύτερη.
Οι Δημοτικές Σύμβουλοι Σπάρτης:
Αναστασία Κανελλοπούλου
Μαρία Τσιρώνη»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου