ΣΤΗ ΛΑΚΩΝΙΑ ΚΛΕΙΝΟΥΝ ΤΑ ΕΛΤΑ
ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ, ΑΡΕΟΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΣΚΑΛΑΣ
Από την ερχόμενη Δευτέρα (3/11) δεκάδες δήμοι σε όλη τη χώρα θα μείνουν χωρίς κατάστημα ΕΛΤΑ, γεγονός που έχει προκαλέσει εύλογη ανησυχία και έντονες διαμαρτυρίες για την απόφαση να κλείσουν 204 υποκαταστήματα.
Διαμαρτυρίες προκαλεί η απόφαση της διοίκησης των ΕΛ.ΤΑ., «στο πλαίσιο εξορθολογισμού και αναδιοργάνωσης του δικτύου των Ελληνικών Ταχυδρομείων».
Σε απόφαση «αναγκαία» για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας, αναφέρεται η διοίκηση. Αντίθετα, για σχέδιο «Αρμαγεδών» κάνουν λόγο οι εργαζόμενοι.Από τον Τύρναβο ως το Λουτράκι κλιμακώνονται οι διαμαρτυρίες, την ώρα που οξύνεται και η πολιτική αντιπαράθεση.
Την Τρίτη 4 Νοεμβρίου, στις 13:00, θα πραγματοποιηθεί η έκτακτη συνεδρίαση των συναρμόδιων επιτροπών της Βουλής για το κλείσιμο των ΕΛΤΑ.
Όπως ανακοινώθηκε, στην κρίσιμη συνεδρίαση θα συμμετάσχει η πολιτική ηγεσία των υπουργείων Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, καθώς και η διοίκηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων αλλά και του Υπερταμείου.
Οργή στη Βουλή για το λουκέτο
Μεγάλη ανησυχία για το μέλλον των Ελληνικών Ταχυδρομείων έχει προκαλέσει στη Βουλή η αιφνιδιαστική απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στο κλείσιμο 204 καταστημάτων σε όλη τη χώρα. Η απόφαση, προκαλεί εντάσεις όχι μόνο από τους βουλευτές της αντιπολίτευσης αλλά και από εκείνους της Νέας Δημοκρατίας οι οποίοι ζήτησαν ενημέρωση για τις εξελίξεις και εκφράζουν τον βαθύ προβληματισμό τους για το τι θα γίνει με τις υπηρεσίες που παρείχαν τα ΕΛΤΑ ειδικά στις λεγόμενες παραμεθόριες περιοχές που είναι απομακρυσμένες από τα αστικά κέντρα περιοχές.
Στο αυτό το πλαίσιο, ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ ζήτησε νωρίτερα την άμεση σύγκληση των αρμόδιων κοινοβουλευτικών επιτροπών με τον κ. Φάμελλο να επικοινωνεί με τον πρόεδρο της Βουλής, Νικήτα Κακλαμάνη για τον ορισμό της συνεδρίασης, γεγονός που πραγματοποιήθηκε αργότερα. Στη δε επιτροπή παραγωγής και εμπορίου σύσσωμα τα κόμματα ζήτησαν εξηγήσεις με τους βουλευτές της ΝΔ, Στέλιο Πέτσα και Αθανάσιο Καββαδά να εκφράζουν ανοιχτά και δημόσια την ενόχλησή τους.
Μιλώντας στο MEGA ο εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ, Κώστας Τσουκαλάς, υπογράμμισε πως «τα ΕΛΤΑ υποχρεούνται να διασφαλίζουν μια καθολική ταχυδρομική υπηρεσία, για πολλούς λόγους μεταξύ αυτών κοινωνικούς λόγους». Όπως είπε, «η κυβέρνηση λέει ότι κοστίζει πολύ, το αντιλαμβάνομαι αλλά πρέπει να μας πουν ποια θα κλείσουν, με ποια κριτήρια τα επιλέγει και αν υπήρχε γνωμοδότηση. Έχουν κάνει κάποια συνεννόηση με τους δήμους; Πού θα πάνε οι υπάλληλοι; Θα παραμείνουν στα ΕΛΤΑ ή θα γίνουν αναγκαστικές μετατάξεις σε άλλες υπηρεσίες και σε άλλες περιοχές από αυτές που μένανε; Μας ενδιαφέρουν οι εργαζόμενοι και να υπάρχει μία καθολική ταχυδρομική υπηρεσία αλλά και να βρεθεί ο τρόπος να μην ερημώσει η περιφέρεια».
Την ανάγκη λήψης «δύσκολων αποφάσεων» για την επιβίωση των προβληματικών ΕΛΤΑ επισήμανε
ο κ. Κυριάκος Πιερρακάκης στην Βουλή λίγες ώρες μετά την ανακοίνωση της
διοίκησης του οργανισμού για το κλείσιμο περίπου 200 καταστημάτων.
Πιερρακάκης: Πρέπει να ληφθούν δύσκολες αποφάσεις
«Τα ΕΛΤΑ έχουν πρόβλημα αλλά πρέπει να επιβιώσουν» τόνισε ο υπουργός Οικονομικών, ο οποίος μίλησε στο πλαίσιο του νομοσχεδίου για τα μέτρα της ΔΕΘ, παρότι δεν είναι ο καθ' ύλην αρμόδιος για τα Ταχυδρομεία. Ο υπουργός υπενθύμισε πως η κυβέρνηση έχει ήδη προχωρήσει σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου και σε εθελούσια έξοδο και συνέχισε: «Το ζητούμενο είναι να επιβιώσουν. Τα ΕΛΤΑ έχουν πρόβλημα. Πάρα πολλά προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπίσουν. Η αλληλογραφία είναι 10% αυτού που ήταν. Πρέπει να ληφθούν δύσκολες αποφάσεις. Εγώ θα συμφωνήσω ότι πρέπει να ληφθεί υπόψιν κάθε παράμετρος. Και αυτό γίνεται. Να τονίσω ότι τα χρήματα που έχουν μπει είναι για να επιβιώσει ο οργανισμός όχι το ανάποδο» ανέφερε ο κ. Πιερρακάκης.
Ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, Σωκράτης Φάμελλος, επικοινώνησε με τον Πρόεδρο της Βουλής, Νικήτα Κακλαμάνη και ζήτησε η συνεδρίαση των Επιτροπών να πραγματοποιηθεί άμεσα, τη Δευτέρα, εφόσον το αίτημα έγινε δεκτό ομόθυμα. Εν ανάγκη να προστεθεί συνεδρίαση των Επιτροπών, αν δεν είναι δυνατή η αναβολή της συνεδρίασης για το φορολογικό νομοσχέδιο. Ο κ. Κακλαμάνης δεσμεύτηκε ότι θα επικοινωνήσει με τον αρμόδιο Υπουργό Οικονομικών κ. Πιερρακάκη, προκειμένου να προγραμματιστεί η συνεδρίαση.
Δεν είναι μόνο ζήτημα τεχνοκρατικό, αλλά και ζήτημα εξυπηρέτησης των πολιτών. Υπάρχουν θέματα με τους ηλικιωμένους, με τις παραμεθόριες περιοχές, αλλά και με μεγάλες περιοχές, ανέφερε ο βουλευτής της ΝΔ, Στέλιος Πέτσας, ενώ από την πελυρά του ΠΑΣΟΚ, ο Μιχάλης Κατρίνης αντέτεινε: Άμεσα πρέπει να έρθει στη Βουλή ο αρμόδιος υπουργός, και κάποιοι πρέπει να καταλάβουν ότι πρέπει να λογοδοτούν και να ενημερώνουν βουλή Ελλήνων.
ΔΣ ΕΛΤΑ: Ζημίες 15 εκατομμυρίων ευρώ το 2024 και χωρίς χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό
Την αναδιοργάνωση των Ελληνικών Ταχυδρομείων με το κλείσιμο 204 καταστημάτων σε όλη τη χώρα επιβεβαίωσε ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Γρηγόρης Σκλήκας, μιλώντας στο ΕΡΤnews και τους Κώστα Παπαχλιμίντζο και την Κατερίνα Δούκα. «Η αναδιοργάνωση των Ελληνικών Ταχυδρομείων είναι αποτέλεσμα στρατηγικού σχεδιασμού που εξελίσσεται τα τελευταία 2,5 χρόνια, ώστε ο οργανισμός να γίνει επιχείρηση μετά από 30 χρόνια αδράνειας», ανέφερε.Ο κ. Σκλήκας διαβεβαίωσε πως για τους πολίτες, ειδικά στην επαρχία:
- θα υπάρχει εξυπηρέτηση κατ’ οίκον μέσω των ταχυδρόμων, οι οποίοι έχουν πλέον εξοπλιστεί με ψηφιακά εργαλεία και τερματικά,
- τουλάχιστον ένα ταχυδρομικό κατάστημα ανά νησί θα συνεχίσει να λειτουργεί,
- ενώ οι υπάλληλοι των καταστημάτων που κλείνουν θα αξιοποιηθούν σε άλλες λειτουργίες, κυρίως στη διανομή.
«Η αναδιάταξη ανθρώπων σε πραγματικό έργο είναι απαραίτητη για να αυξηθεί η παραγωγικότητα», είπε χαρακτηριστικά.
Η ανακοίνωση της Ομοσπονδίας των ταχυδρόμων
Η ομοσπονδία επισημαίνει ότι σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπου οι πάροχοι Καθολικής Ταχυδρομικής Υπηρεσίας λαμβάνουν εθνικές αποζημιώσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, τα ΕΛΤΑ δεν λαμβάνουν καμία αντίστοιχη ενίσχυση.
«Την
στιγμή που άλλη εταιρεία ξένων συμφερόντων χρηματοδοτείται από το
κράτος με 50 εκατομμύρια ετησίως για να διατηρεί μία μεταφορική γραμμή,
τα ΕΛΤΑ δεν λαμβάνουν για τις υπηρεσίες που προσφέρουν σε όλη την
επικράτεια ούτε κλάσμα αυτού του ποσού», σύμφωνα με την ανακοίνωση.
Πού κλείνουν καταστήματα - Διαμαρτυρίες
Ο δήμαρχος Μονεμβασίας Ηρακλής Τριχείλης ζητά να ληφθεί υπόψη, ότι δεν υπάρχει τράπεζα που να λειτουργεί με προσωπικό στην Μονεμβασία, σε απόσταση άνω των 25 χλμ. και ισχυρίζεται, ότι το κατάστημα των ΕΛΤΑ, έχει μεγάλο αριθμό συναλλαγών, άνω των 200 την ημέρα, ενώ, εξυπηρετεί 170 τουλάχιστον συνταξιούχους και παραδίδει λογαριασμούς της ΔΕΗ, της ύδρευσης, της τηλεφωνίας κτλ.
Τέσσερα καταστήματα των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ) στη Μεσσηνία αναμένεται να κλείσουν.Πρόκειται για τα καταστήματα Πεταλιδίου, Θουρίας, Μελιγαλά και Κυπαρισσίας, με το τελευταίο να προκαλεί τον μεγαλύτερο προβληματισμό, καθώς εξυπηρετούσε καθημερινά εκατοντάδες πολίτες της ευρύτερης περιοχής της Τριφυλίας - επαγγελματίες, αγρότες, ηλικιωμένους και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.
Τελευταία ημέρα λειτουργίας για το ταχυδρομείο στον Τύρναβο που είναι ένα από τα 204 συνολικά καταστήματα που βάζουν λουκέτο και ανάμεσα στους πολίτες που διαμαρτύρονται είναι και συνταξιούχοι που ρωτούν από πού θα παίρνουν τη σύνταξή τους. Στην Π.Ε. Λάρισας κλείνουν τα υπoκαταστήματα των ΕΛΤΑ σε Τύρναβο, Αγιά και Συκούριο.
Έξι ταχυδρομικά καταστήματα, στη Δυτική Μακεδονία.Το δημοτικό συμβούλιο Άργους Ορεστικού σε συνεδρίασή του αποφάσισε ομόφωνα την έκδοση ψηφίσματος, με το οποίο, καταδικάζει απερίφραστα τις εν κρυπτώ (όπως τις χαρακτηρίζει) αποφάσεις και ενέργειες των αρμοδίων οργάνων.
Oι πρώτες ανακοινώσεις για κλείσιμο υποκαταστημάτων ΕΛΤΑ και ειδικότερα της Γαστούνης, των Λεχαινών, της Κρέστενας, της Ανδρίτσαινας, του Λάλα και της Εφύρας, χωρίς να αποκλείεται να ακολουθήσουν κι άλλα έχει προκαλέσει αναστάτωση σε ολόκληρη την Ηλεία.
Αντιδράσεις και για το κλείσιμο στα ΕΛΤΑ Σιδηροκάστρου, όπου οι τρεις εργαζόμενοι «αιφνιδίως ενημερώθηκαν για την αναστολή λειτουργίας του καταστήματος από την Δευτέρα 3 Νοεμβρίου», το οποίο στις απομακρυσμένες περιοχές προσέφερε σημαντικές υπηρεσίες, που αφορούν για παράδειγμα συντάξεις και επιδόματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου