Για τη διαρροή email 25.500 αποδήμων καταδίκη για την πρ.ευρωβουλευτή της ΝΔ Α. Ασημακοπούλου - ''Πυρά'' από την αντιπολίτευση: «Κράτος - λάφυρο στα χέρια της ΝΔ»

   Ποινές φυλάκισης από 8 έως 20 μήνες επιβλήθηκαν στους τέσσερις κατηγορούμενους, μεταξύ των οποίων βρίσκεται και η Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου, στη δίκη για τη διαρροή των στοιχείων απόδημων Ελλήνων ψηφοφόρων πριν τις Ευρωεκλογές που πραγματοποιήθηκαν το 2024.



   Η πρώην ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας καταδικάστηκε σε ποινή φυλάκισης 20 μηνών με τριετή αναστολή καθώς κηρύχθηκε ένοχη ομόφωνα για παράβαση της νομοθεσίας περί προστασίας προσωπικών δεδομένων και ένοχη κατά πλειοψηφία (2-1). Η πρόεδρος του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Αθηνών εξέφρασε την άποψη ότι θα πρέπει να αθωωθεί για την πράξη της παραβίασης υπηρεσιακού απορρήτου.

   Ο πρώην γενικός γραμματέας του υπουργείου Εσωτερικών, Μιχάλης Σταυριανουδάκης καταδικάστηκε σε ποινή φυλάκισης 18 μηνών, ενώ ο τότε γραμματέας Αποδήμων της Νέας Δημοκρατίας, Νίκος Θεοδωρόπουλος και ο τότε γραμματέας τοπικής αυτοδιοίκησης και διαχείρισης κρίσεων της Νέας Δημοκρατίας, Μένιος Κορομηλάς σε 8 και 12 μήνες αντίστοιχα, επίσης με τριετή αναστολή.

   Μετά την ανακοίνωση της απόφασης, συνήγοροι των αποδήμων Ελλήνων εξέφρασαν την πλήρη ικανοποίησή τους για την απόφαση, αφήνοντας και αιχμές για όσα ακούστηκαν τις τελευταίες ημέρες.

   Ο δικηγόρος των αποδήμων, Βασίλης Σωτηρόπουλος, δήλωσε χαρακτηριστικά:

«Σήμερα είναι μια καλή μέρα για το κράτος δικαίου στην Ελλάδα. Έχουμε την πρωτόδικη καταδίκη τεσσάρων προσώπων, τα οποία εμπλέκονται στην υπόθεση της διαρροής των προσωπικών δεδομένων, των email, 25.500 συμπολιτών μας, αποδήμων, που γράφτηκαν για να ψηφίσουν στις βουλευτικές εκλογές του 2023. Έχουμε λοιπόν μία πρωτόδικη καταδίκη με ποινές φυλάκισης, φυσικά με αναστολή. Φυσικά περιμένουμε την έφεση.

   Δεν τελείωσε αυτός ο αγώνας. Συνεχίζεται και θα συνεχιστεί και στον δεύτερο βαθμό. Συνεχίζεται και στα διοικητικά δικαστήρια, όπου εκατοντάδες απόδημοι έχουν προσφύγει προκειμένου να αποζημιωθούν για την ηθική βλάβη που έχουν υποστεί από το ελληνικό Δημόσιο. Είμαστε λοιπόν αισιόδοξοι, αφού η δικαιοσύνη δεν ενέδωσε σε διάφορες πιέσεις που ακούσαμε ότι αναπτύχθηκαν κατά το στάδιο από την εισαγγελική πρόταση μέχρι και τη δημοσίευση της σημερινής ποινικής απόφασης, και συνεχίζουμε. Έχω μιλήσει με απόδημους. Είναι μεγάλη η οργή που υπάρχει ακόμα και τώρα για αυτό το σκάνδαλο, το οποίο ήταν πρωτοφανές για τα δεδομένα της ελληνικής κοινωνίας και σαφέστατα εξακολουθούμε να υποστηρίζουμε το αίτημά τους και στη συνέχεια».

«Ανεπίτρεπτες οι παρεμβάσεις υπουργών»

   Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο δικηγόρος Θωμάς Στάικος, ο οποίος υπογράμμισε τη δημοκρατική διάσταση της απόφασης και κατήγγειλε τη στάση κορυφαίων υπουργών:

   «Σήμερα τελείωσε σε πρώτο βαθμό η ποινική αξιολόγηση της μεγαλύτερης διαρροής προσωπικών δεδομένων που έγινε ποτέ από το ελληνικό Δημόσιο και η απόφαση ήταν μία καλή απόφαση για τους αποδήμους. Θέλω να κάνω μία επισήμανση. Πράγματι, είναι θέμα δημοκρατίας όταν συμπολίτες μας δίνουν τα προσωπικά δεδομένα για έναν συγκεκριμένο σκοπό, αυτά να μην διαρρέουν, να μην γίνεται παράνομη επεξεργασία για τελείως διαφορετικό σκοπό. Αυτό είναι το πραγματικό θέμα δημοκρατίας, το οποίο εξετάστηκε σήμερα, επειδή τέθηκε και αυτό το ζήτημα.

   Και το δεύτερο το οποίο θέλω να επισημάνω είναι το εξής: Άνθρωποι οι οποίοι ασχολούνται με τα κοινά ούτε άγνοια νόμου μπορούν να έχουν για κάτι τόσο σημαντικό και να την επικαλούνται, αλλά πολύ περισσότερο δεν μπορούν να έχουν διαφορετική ποινική μεταχείριση από τους απλούς πολίτες. Και τέλος, επιτρέψτε μου να πω, η εισαγγελική πρόταση έγινε την Τρίτη. Η απόφαση βγήκε σήμερα. Στο ενδιάμεσο υπήρξε, υπήρξαν δηλώσεις ενός πολυπράγμονα υπουργού, του κυρίου Γεωργιάδη και του κυβερνητικού εκπροσώπου, οι οποίοι ανέφεραν ως επιχείρημα ότι δεν θα ‘πρεπε να καταδικαστούν οι σημερινοί κατηγορούμενοι με τη δική τους επιχειρηματολογία. Όμως είναι ανεπίτρεπτο θεσμικά, εν αναμονή δικαστικής απόφασης, να γίνεται σχολιασμός εισαγγελικής πρότασης. Είναι ανεπίτρεπτο θεσμικά και αυτό να γίνεται από υπουργούς».

''Πυρά'' από την αντιπολίτευση 

   «Βολές» κατά της Άννας Μισέλ Ασημακοπούλου, αλλά και κατά του Μεγάρου Μαξίμου εξαπολύουν τα κόμματα της αντιπολίτευσης, μετά την καταδίκη της πρώην ευρωβουλευτή της ΝΔ, για τη διαρροή email αποδήμων Ελλήνων.

   Με την ανακοίνωση των ποινών φυλάκισης με αναστολή, το πρωί της Δευτέρας (22/06), ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ και Νέα Αριστερά εξέδωσαν ανακοινώσεις με τις οποίες κατηγορούν την κυβέρνηση για ιδιοκτησιακή αντίληψη του κράτους και ζητούν από το κυβερνών κόμμα να αναλάβει τις πολιτικές ευθύνες, και να δώσει απαντήσεις σχετικά με τη διαρροή των προσωπικών στοιχείων χιλιάδων απόδημων ψηφοφόρων του εξωτερικού.

ΠΑΣΟΚ: «Η επιτομή της "επιτελικής αριστείας": το κράτος λάφυρο στα χέρια του κόμματος»

   Με μία ανακοίνωση που απευθύνεται στον Παύλο Μαρινάκη προσωπικά, το ΠΑΣΟΚ σημειώνει πως, «η πρώην ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου, ο πρώην γ.γ. του υπουργείου Εσωτερικών Μιχάλης Σταυριανουδάκης, οι γραμματείς Αποδήμων και Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Νέας Δημοκρατίας, Νίκος Θεοδωρόπουλος και Μένιος Κορομηλάς δεν καταδικάστηκαν από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών για 1 email, όπως προπαγάνδισε σήμερα ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος.

   Καταδικάστηκαν για τη διαρροή προσωπικών δεδομένων 25.500 αποδήμων που είχαν εμπιστευτεί τα ευαίσθητα δεδομένα τους στο ελληνικό κράτος προκειμένου να ψηφίσουν επιστολικά».

   Από τη Χαριλάου Τρικούπη σχολιάζουν πως, « στην αντίληψη της διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας  τα δεδομένα που ήταν ασφαλή στις κρατικές υπηρεσίες, έγιναν φέιγ βολάν στον κομματικό μηχανισμό του κυβερνώντος κόμματος» και καταλήγουν: «η επιτομή δηλαδή της “επιτελικής αριστείας” της Νέας Δημοκρατίας: το κράτος λάφυρο στα χέρια του κόμματος και των πολιτικών τους φίλων».

ΣΥΡΙΖΑ: «Να δώσει πλήρεις απαντήσεις η ΝΔ»

   Ο ΣΥΡΙΖΑ υπογραμμίζει πως, «τα προσωπικά δεδομένα δεν είναι δεδομένα για προεκλογική χρήση». Όπως σημειώνουν στη σχετική ανακοίνωση, «η υπόθεση της παράνομης χρήσης προσωπικών δεδομένων χιλιάδων αποδήμων δεν ήταν ούτε μία παρεξήγηση, ούτε αθώο λάθος. Ήταν ένα σοβαρό πλήγμα στην προστασία των προσωπικών δεδομένων, στη διαφάνεια και στην εμπιστοσύνη των πολιτών στους δημοκρατικούς θεσμούς».

   Από την Κουμουνδούρου ζητούν απαντήσεις από το κυβερνών κόμμα που, όπως λένε, «οφείλει  να σταματήσει να υποβαθμίζει την υπόθεση και να δώσει πλήρεις απαντήσεις για το πώς διακινήθηκαν προσωπικά δεδομένα πολιτών για προεκλογικούς σκοπούς. Η προστασία των προσωπικών δεδομένων και η λογοδοσία δεν μπορεί να είναι υπόθεση δύο μέτρων και δύο σταθμών». «Ίσως τελικά το πραγματικό σύνθημα της ΝΔ να ήταν: “Τα προσωπικά δεδομένα είναι δεδομένα... για προεκλογική χρήση”. Οι πολίτες, όμως, αξίζουν δημοκρατία, διαφάνεια και σεβασμό στα δικαιώματά τους», υπογραμμίζουν.

Νέα Αριστερά: «Υπόλογο το Μαξίμου – Ευθύνες Βορίδη – Κεραμέως»

   Η Νέα Αριστερά κάνει λόγο για «καταδίκη – καταπέλτη». Όπως επισημαίνουν, «η Νέα Αριστερά ανέδειξε το θέμα από την πρώτη στιγμή που ήρθαν στο φως καταγγελίες πολιτών ζητώντας την απόδοση ευθυνών σε όσους και όσες παρανόμησαν». Από την Πατησίων, τονίζουν πως, το Μέγαρο Μαξίμου συνεχίζει να είναι υπόλογο, ενώ αποδίδουν και πολιτικές ευθύνες στους πρώην υπουργούς Εσωτερικών, Μάκη Βορίδη και Νίκη Κεραμέως.  «Η κυβέρνηση και ο ίδιος ο πρωθυπουργός οφείλουν τέλος να ξεκαθαρίσουν αν προτίθενται να υιοθετήσουν την πρόταση του Άδωνι Γεωργιάδη που ζητά να ψηφιστεί ρύθμιση που θα παρακάμπτει το νόμο για τα προσωπικά δεδομένα και θα απαλλάσσει όσους πολιτικούς επικοινωνούν με τους πολίτες αποκτώντας πρόσβαση σε στοιχεία επικοινωνίας τους» καταλήγει η Νέα Αριστερά.

   Υπενθυμίζεται ότι, η κ. Ασημακοπούλου καταδικάστηκε σε ποινή φυλάκισης 20 μηνών με τριετή αναστολή καθώς κηρύχθηκε ένοχη ομόφωνα για παράβαση της νομοθεσίας περί προστασίας προσωπικών δεδομένων και ένοχη κατά πλειοψηφία (2-1). Η πρόεδρος του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Αθηνών εξέφρασε την άποψη ότι θα πρέπει να αθωωθεί για την πράξη της παραβίασης υπηρεσιακού απορρήτου. Ποινές φυλάκισης με τριετή αναστολή επιβλήθηκαν σε τρεις ακόμα κατηγορούμενους, τον πρώην γενικό γραμματέα του υπουργείου Εσωτερικών, Μιχάλη Σταυριανουδάκη, τον -τότε- γραμματέα Αποδήμων της ΝΔ, Νίκο Θεοδωρόπουλο και τον γραμματέα τοπικής αυτοδιοίκησης και διαχείρισης κρίσεων της ΝΔ, εκείνη την περίοδο, Μένιο Κορομηλά.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για τη διαρροή email 25.500 αποδήμων καταδίκη για την πρ.ευρωβουλευτή της ΝΔ Α. Ασημακοπούλου - ''Πυρά'' από την αντιπολίτευση: «Κράτος - λάφυρο στα χέρια της ΝΔ»

   Ποινές φυλάκισης από 8 έως 20 μήνες επιβλήθηκαν στους τέσσερις κατηγορούμενους, μεταξύ των οποίων βρίσκεται και η Άννα Μισέλ Ασημακοπούλο...